czwartek, maja 16, 2024

Jak zdrowa dieta może poprawić Twoją produktywność? Sprawdź!

Zdrowe jedzenie na energię

Naukowcy potwierdzają, że zdrowe jedzenie wpływa na produktywność, koncentrację, a do tego zapewnia więcej energii. Dzięki temu osiągasz lepsze wyniki w pracy, na uczelni lub w szkole. Dowiedz się, jak regularne spożywanie zbilansowanych posiłków wpływa na pracę Twojego mózgu i poprawia Twoją produktywność.

Jak zdrowe jedzenie wpływa na produktywność?

Prawidłowo skomponowane posiłki dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych, które są paliwem dla Twojego ciała oraz mózgu. Tym samym wpływają na wzrost koncentracji i procesów myślowych. Przekonaj się, jak zdrowa dieta może poprawić Twoją produktywność.

Składniki odżywcze, które wspierają pracę mózgu

To, co jesz, ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Dlatego w Twojej codziennej diecie nie może zabraknąć niektórych składników odżywczych. Przede wszystkim kwasów tłuszczowych omega-3 – zwłaszcza DHA. To składnik błon komórkowych mózgu, który odpowiada za przekazywanie sygnałów między komórkami nerwowymi. Kwas omega-3 znajdziesz w wielu produktach m.in. w:

  • tłustych rybach typu łosoś, makrela i sardynki;
  • nasionach chia;
  • orzechach włoskich;
  • siemieniu lnianym.

Oprócz kwasu omega-3 Twoja dieta powinna być bogata w witaminy z grupy B i antyoksydanty, które pomagają chronić mózg przed stresem oksydacyjnym. Trudno samodzielnie skomponować dietę wspomagającą pracę mózgu i produktywność. Dlatego rozwiązaniem może być dieta pudełkowa przygotowana przez dietetyków klinicznych. Przykładem jest tani catering dostępny na stronie https://www.zdrowycatering.pl/tani-catering-dietetyczny/krakow/.

Pozytywny nastrój i ograniczenie stresu a zdrowa dieta

 

Zdrowa dieta wpływa także na zdrowie psychiczne i samopoczucie. To właśnie z pomocą jedzenia możesz wspomóc pracę układu nerwowego. Pierwszym krokiem powinno być ograniczenie spożycia węglowodanów prostych – jeśli już się na nie zdecydujesz, to sięgnij po owoce, a nie przetworzoną żywność. Lepszym wyborem będą węglowodany złożone, których źródłem są pełnoziarniste pieczywo, kasza bulgur, komosa ryżowa itp.

Pozytywny nastrój sprawi, że z większą chęcią przystąpisz do pracy, a przy tym będziesz bardziej produktywny. Efekty te dostrzeżesz także wtedy, gdy sięgniesz po produkty bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe np. ryby, olej rzepakowy i lniany. W Twojej diecie nie może też zabraknąć:

  • natki pietruszki,
  • awokado,
  • szpinaku,
  • orzechów,
  • bananów,
  • pestek dyni,
  • migdałów.

Każdy z tych produktów poprawia koncentrację i nastrój, a w konsekwencji wpływa pozytywnie na produktywność. Dobrym przykładem jest magnez, którego niedobory powodują większą nerwowość, drażliwość, a nawet trudności w radzeniu sobie ze stresem. Dlatego warto włączyć do diety zielone warzywa liściaste, warzywa korzeniowe, orzechy, nasiona, pełnoziarniste pieczywo, awokado oraz owoce morza.

Zdrowe jedzenie to większa dawka energii

Jak jeszcze zdrowa dieta wpływa na produktywność? Odpowiednio skomponowana dieta zapewni Ci energię, która jest niezbędna, jeśli prowadzi aktywny styl życia. Zatem istotne jest to, żeby codzienna dieta była bogata w węglowodany złożone. Znajdziesz je w pełnoziarnistych produktach zbożowych, warzywach, nasionach roślin strączkowych oraz w kaszach. Węglowodany złożone zapobiegają gwałtownym skokom poziomu glukozy we krwi, dzięki temu nie odczuwasz senności po posiłku.

Z pomocą tłuszczów także zapewnisz swojemu organizmowi energię na długi czas. Wybieraj produkty bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe np. awokado, oliwę z oliwek, orzechy i nasiona.

Jedzenie, które poprawia funkcje poznawcze

Zdrowa dieta znacząco wpływa na poprawę funkcji poznawczych, czyli zdolność mózgu do przetwarzania informacji, zapamiętywania, koncentracji i podejmowania decyzji, a wszystko to jest niezbędne w trakcie pracy.

Szczególne znaczenie ma obecność witamin z grupy B, ponieważ pomagają w produkcji neuroprzekaźników niezbędnych do prawidłowej pracy mózgu. Dodatkowo spożywanie dużej ilości warzyw, owoców, orzechów, nasion chia, siemienia lnianego ryb oraz przypraw np. kurkumy pomaga w zmniejszeniu stanów zapalnych i poprawie funkcji poznawczych. Wbrew pozorom warto też pić kawę i herbatę, ponieważ wpływają pozytywnie na pamięć krótkotrwałą.

Zdrowa dieta na dobry sen

Czy wiesz, że kolacja ma ogromny wpływ na to, czy będziesz produktywny kolejnego dnia? Najważniejsze jest to, aby kolacja była zbilansowana, bo wtedy pomaga w budowaniu zdrowego snu. Dlatego nie pomijaj tego posiłki, tylko zadbaj, żeby na Twoim talerzu znalazły się produkty bogate w tryptofan. Substancja ta wspomaga produkcję melatoniny, czyli hormonu snu.

Jakie produkty dostarczają tryptofanu? Są to przede wszystkim:

  • indyk,
  • kurczak,
  • jaja,
  • ryby,
  • nabiał,
  • pestki dyni,
  • orzechy,
  • kakao.

To nie koniec zasad, którymi warto kierować się podczas przyrządzania kolacji. Posiłek ten powinien być lekkostrawny i pomagać w zasypianiu. Dlatego pamiętaj też o składnikach bogatych w magnez, który wpływa pozytywnie na funkcjonowanie układu nerwowego.

Zjedz kolację 2-3 godziny przed snem, a kolejnego dnia przekonasz się, że masz więcej energii i jesteś bardziej produktywny.

Zdrowy deser na produktywność

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

4 komentarze:

  1. Ja lubię orzechy i bakalie, więć staram się je często jeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post! Kradnę! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu zdrowie mamy na talerzy i jest lepsze od leków

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger